سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی خدا برای آن که چون خشمگین شود، بردباری کند، قطعی است [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

در روزگار قدیم، پادشاهى سنگ بزرگى را که در یک جاده اصلى قرار داد. سپس در گوشه‌اى قایم شد تا ببیند چه کسى آن را از جلوى مسیر بر می‌دارد. برخى از بازرگانان ثروتمند با کالسکه‌هاى خود به کنار سنگ رسیدند، آن را دور زدند و به راه خود ادامه دادند. بسیارى از آن‌ها نیز به شاه بد و بیراه گفتند که چرا دستور نداده جاده را باز کنند. امّا هیچیک از آنان کارى به سنگ نداشتند. سپس یک مرد روستایى با بار سبزیجات به نزدیک سنگ رسید. بارش را زمین گذاشت و شانه‌اش را زیر سنگ قرار داد و سعى کرد که سنگ را به کنار جاده هل دهد. او بعد از زور زدن‌ها و عرق ریختن‌هاى زیاد بالاخره موفق شد. هنگامى که سراغ بار سبزیجاتش رفت تا آن‌ها را بر دوش بگیرد و به راهش ادامه دهد متوجه شد کیسه‌اى زیر آن سنگ در زمین فرو رفته است. کیسه را باز کرد پر از سکه‌هاى طلا بود و یادداشتى از جانب شاه که این سکه‌ها مال کسى است که سنگ را از جاده کنار بزند. آن مرد روستایى چیزى را می‌دانست که بسیارى از ما نمی‌دانیم!

منبع : http://blog.360.yahoo.com/blog-QhWjWbM1cq7xsAG9PJz0?p=507


  
خبرنگار شبکه دو فرانسه از لندن با توجه به سابقه دخالت انگلیس‏ در کشورهای دیگر، متهم کردن انگلیس توسط مقامات ایرانی به دخالت در‏ اغتشاشات اخیر در تهران را بجا دانست.رونو برنارد، که از پایتخت انگلیس برای شبکه دو تلویزیون‏ فرانسه در خصوص موضع مقامات دولتی ایرانی سخن می‌گفت، افزود: مقامات‏ ایرانی در چند روز اخیر لحن خود را علیه انگلیس شدید کرده و از صفت‌هایی که تاکنون برای امریکا و اسرائیل بکار می‌بردند برای انگلیس استفاده‏ کردند و انگلیس را شیطانی‌ترین کشور خواندند.
وی در این گفت وگو که در بخش خبری ساعت بیست یکشنبه شب به وقت پاریس‏ از شبکه دو تلویزیون فرانسه پخش شد، گفت: بخش فارسی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی از چند ماه پیش شروع به فعالیت و پخش برنامه کرده و این شبکه بوده‏ است که مواضع غربی‌ها را برای مشروعیت دادن به اعتراضات با زبان مردم خود‏ ایران از طریق این شبکه ماهواره ای به اطلاع مردم رسانده است و حتی اولین‏ تصاویری که از کشته شدن افراد در این اعتراضات بوده است از سوی این شبکه‏ برای جهانیان پخش شده است.وی افزود: در خصوص آنچه که ایران آن را دخالت انگلیس در ایران می‌نامد باید گفت که ایران انگلیس را متهم کرده است که یکسری اغتشاشگر را‏ تعلیم داده است و این امر معتبر است و این روش انگلیس قبلاً در کشورهایی‏ مانند یوگسلاوی و گرجستان نیز به کار گرفته شده است.

  
قوّت حافظه ى بعضى از بزرگان  
Image

از آقاى بروجردى ـ رحمه اللّه ـ نقل شده که آقاى علم الهدى ـ رحمه اللّه ـ با این که نابینا بود، چهار هزار حدیث با سند حفظ داشت. هم چنین در ملایر صداى سم اسب را شنید و گفت: این صداى اسب فلان خان است! و در مسجد بالا سر حضرت معصومه ـ علیه االسّلام ـ در قم، در حالى که در صف جماعت پشت سر مرحوم آقا شیخ عبدالکریم حایرى نشسته بود، شخصى اذان مى گفت، مرحوم علم الهدى گفت: این مؤذّن نابینا است. علّت را از او پرسیدند، گفت: شخص نابینا چون به اطراف توجّه نمى کند صدایش از یک جا تجاوز نمى کند؛ به خلاف بینا که در اثناى اذان به هر طرف توجّه مى کند.
حافظه، قوّت در معلومات است. قدرت حافظه ى مرحوم آقا سیّد ابوالحسن اصفهانى بسیار قوى بود، در درس خارج، همهى ابواب فقه را از نظر مى گذراند و اشباه و نظایر مسأله را ملاحظه مى کرد. چنان مطالب را حفظ داشت که گویا دوره ى فقه را در نظر دارد. مدّتى درس تعطیل شد. در روز شروع فرمود: از کجا باید شروع کنیم؟ هیچ کس نمى دانست که تا کجا خوانده شده است، فرمود:

مسأله اى را عنوان مى کنیم، و مسأله اى را شروع نمود و تا به آخر رساند، به گونه اى بحث کرد که گویى مطالعه کرده است. در درس هم هیچ وقت خسته نمى شد نه از لحاظ بدنى، و نه در فکر!

نقل شده شیخ الرییس بوعلى سینا در کشتى، کتابى را در دست شخصى دید، آن را از او گرفت و از اوّل تا آخر مرور کرد، سپس کتاب را روى هم گذاشت و گفت: تمام مطالب آن را از بردارم، از هر کجاى آن مى خواهید بپرسید!
سیّد صالح حلّى ـ رحمه اللّه ـ و شیخ الشریعه اصفهانى ـ رحمه اللّه ـ وقتى مطلبى براى یکى از این دو نفر یک بار خوانده مى شد حفظ مى شد، و دیگرى وقتى دوبار براى او قرائت مى شد حفظ مى شد، و بدین ترتیب با هم دورهى بحارالانوار را دوره و حفظ مى کردند!


  
  

           

حسین اسدی*   

بنده این مطلب را در پاسخ به ادعای افرادی می‌نویسم که با اشاره به انحراف معیار آرای اعلام شده توسط وزارت کشور، مدعی هستند که در انتخابات این دوره تقلب شده است.

در ابتدا لازم می‏دانم که بگویم که بنده خود از مخالفان جدی آقای احمدی‌نژاد بوده و همچنان می‌باشم ولی بنا به وظیفه انسانی و دینی لازم دانستم که این مطلب را بنویسم.

در طی هفته گذشته مطالبی در بین جامعه دانشگاهی پخش شد که با استفاده از علم آمار سعی در اثبات تقلبی بودن آرا را داشت. بنده خود در نگاه اول این مطالب را باور کردم و حتی تقلبی بودن انتخابات مبتنی بر این مستندات را به چند تن از دوستانم انتقال دادم ولی پس از تحقیق بیشتر، متوجه شدم که نگارنده آن مطالب در محاسبات خود دچار اشتباه فرضی شده است.

استدلال نگارنده آن مطالب بر تقلبی بودن آمار اعلام شده توسط وزارت کشور مبتنی بر این بوده که انحراف معیار آمار اعلام شده در دوره های گذشته حدودا 10 درصد بوده است ولی در این دوره در حدود یک درصد بوده است و این اختلاف ده برابری از نظر علم آمار امکان‌پذیر نمی باشد.

اشتباه فرضی نگارنده آن مطالب این بوده است که جامعه آماری مورد استفاده برای تحلیل انتخابات گذشته را با این دوره یکی دانسته است درصورتیکه جامعه آماری مورد استفاده برای تحلیل انتخابات گذشته شهرستانهای کشور بوده است ولی جامعه آماری در این دوره صندوق‏های رای می‏باشد. تفاوت این دو بدین صورت است که در روش قبلی کل جامعه آماری حدود 350 نمونه (تعداد کل شهرستانهای ایران) می‏باشد که در هر مرحله حدودا 40 شهرستان اعلام می‏گردید ولی در روش جدید کل جامعه آماری حدود 45000 (تعداد کل صندوقهای رای)می‌باشد که در هر مرحله 5000 صندوق اعلام شد. میزان انحراف معیار با جذر تعداد نمونه آماری رابطه معکوس دارد. این بدان معناست که نسبت میزان انحراف معیار روش اول به میزان انحراف معیار روش دوم برابر خواهد بود با جذر 5000 به جذر 40:



این بدان معنی است که انحراف معیار روش اول باید تقریبا 11 برابر انحراف معیار روش دوم باشد که نگارنده آن مطالب اختلاف تقریبا 10 برابری را نشان داده است. بنابراین، انحراف معیار موجود در آرای این دوره دلیلی بر تقلب در آرا نمی‏باشد.

*asadi@sharif.ir


 

  

 منبع فیاض نور حق

سلام خدا بر تو ای دهمین پیشوای معصوم! سلام بر درخشندگی کوکب نورانی ات که خورشید را شرمگین تابش کرد و چشمه های آفرینش را لبریز جوشش. در این روز غم بار و مصیبت زده، آتش سوگمان را مهار کن و دست مهربان و غریب نوازت را بر صفحه دل هامان بکش.

امام ابوالحسن علی النقی هادی علیه السلام ملقب به امام " هادی"، دهمین پیشوای شیعیان در نیمه ذیحجه سال 212 هجری در اطراف مدینه در محلی به نام " صریا" متولد گشت.  آن حضرت و فرزند گرامی ایشان امام حسن علیهما السلام به عسکریین شهرت یافتند، زیرا خلفای بنی عباس آنها را از سال 233 به سامرا ( عسکر) برده و تا آخر عمر پر برکتشان در آنجا، آنها را تحت نظر قرار دادند. امام هادی علیه السلام به لقبهای دیگری مانند: نقی، عالم، فقیه، امین و طیب شهرت داشت و کنیه مبارک ایشان ابوالحسن است. از آنجا که کنیه امام موسی کاظم و امام رضا علیهما السلام نیز ابوالحسن بود، لذا برای اجتناب از اشتباه، ابوالحسن اول به امام کاظم علیه السلام، ابوالحسن ثانی به امام رضا علیه السلام و ابوالحسن ثالث به حضرت هادی علیه السلام اختصاص یافته است.

پدر بزرگوارش امام جواد (ع) و مادرش بانوی گرامی سمانه است که بانویی با فضیلت و با تقوا بود. امام هادی (ع) در سن 6 یا 8 سالگی یعنی در سال 220 هجری، پس از شهادت امام جواد (ع) به امامت رسید. مدت 33 ساله امامت امام هادی (ع) با خلفای معتصم، واثق، توکل، منتصر، مستعن و معتز معاصر بود.
عظمت شخصیت امام هادی (ع) به قدری زیاد است که دوست و دشمن را به اعتراف واداشته است. قسمتی از این اعترافات مبنی بر شخصیت آن امام به لحاظ اخلاقی و بخشی دیگر ناشی از ابعاد علمی آن حضرت و شمه ای، نتیجه کراماتی است که از آن بزرگوار صادر شده است.

ادامه مطلب...

  



ولادت حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام پنجمین امام شیعیان است که در سال 57 هجری قمری در مدینه متولد شد. پدر بزرگوارش امام سجاد علیه السلام و مادر والامقامش ام عبدالله است.
وی اولین شخصی است که نسب پدر و مادرش به
حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام می رسد.

فضائل پیشوایی امام باقر علیه السلام از صدر اسلام روشن و مسلم بود و نص بر امامت آن امام همراه با تعاریف رسول خدا، فراوان به ما رسیده است.
از آن امام
معجزات و کرامات بسیار و نیز امور غریبه فراوانی در کتب معتبر ثبت شده و جنّ و ملائکه و حتّی جبرئیل خدمت او می‌رسیده‌اند.

مکارم اخلاق امام، زبانزد خاص و عام است و علوم و معارف فراوانی از وجود او سرچشمه گرفته . وی همچنین توجه خاصّی به عبادت و ذکر و مناجات داشته است.
در زمان این امام، عده‌ای متمایل به
رهبانیّت و ترک دنیا بودند که با مخالفت امام مواجه می‌شدند.
ادامه مطلب...

  

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در اجتماع عظیم و پرشکوه قشرهای مختلف ملت در مراسم بیستمین سالگرد رحلت امام خمینی(رض) ، برافراشتن دو پرچم «احیای اسلام» و «عزت و سربلندی ایران و ایرانی» را دو بعد حرکت تاریخی امام راحل خواندند و با اشاره به تلاشهای دشمنان برای جلوگیری از ادامه پیشرفت و اعتلای ملت ایران تأکید کردند: همه مردم و همه علاقه مندان به «استحکام نظام و اسلام و ملت ایران»، با همه توان و نشاط در انتخابات 22 خرداد به پای صندوق های رأی بیایند.
در این مراسم که در صحن مرحوم سیدمصطفی خمینی در حرم مطهر امام برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای با تسلیت سالروز مصیبت فقدان پدر عظیم الشأن ملت ایران، احساس هویت و اصالت مسلمانان در دنیا را یکی از نتایج ارزشمند برافراشته شدن پرچم احیای اسلام از جانب امام خمینی (ره) دانستند و افزودند: در نتیجه نهضت بزرگ اسلامی امام راحل، ملت فلسطین بعد از دهها سال ناکامی جان گرفت، کشورهای عربی پس از شکست های متوالی احساس امید کردند، و رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی که چهره شکست ناپذیری از خود نیز ترسیم کرده بود، از دست جوانان مسلمان سیلی خورد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انتفاضه های پی در پی مردم فلسطین و ضربات پیاپی آنها به رژیم صهیونیستی، عقب نشینی رژیم اشغالگر از لبنان و شکست این رژیم در دو جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه خاطرنشان کردند: همه اینها به برکت احیای پرچم اسلام به دست امام خمینی (ره) بوده به گونه ای که رژیم صهیونیستی مجبور شده است موقتاً شعار از نیل تا فرات را کنار بگذارد.

  

«بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره):»

 *پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد .

*این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر و این جمهوری اسلامی محتاج به حفظ و نگهداری است .

*انقلاب اصیل ماجلوه ای از نهضت پر عظمت حضرت رسول ا... (ص ) است .

* خون شهیدان ، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است .

*پیروزی انقلاب رهین همه ملت است .

*رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود .

*پیروزی انقلاب مرهون فداکاریهای دلاورانه ملت ، خصوصاً شهیدان است .

 ادامه مطلب...