سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثروت دانش، رهایی بخش و ماندگار است . [امام علی علیه السلام]
قال الصادق علیه‏السلام:
«لفاطمة تسعة أسماء عند اللَّه عزّ و جل: فاطمة والصدیقة والمبارکة والطاهرة والزکیة والراضیة والمرضیة والمحدثة والزهراء ثم قال:...؛
حضرت فاطمه‏ى زهراء علیهاالسلام در پیشگاه خداوند نه اسم مخصوص دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهراء.» (1)
حضرت فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام یک نام رسمى داشت که همان فاطمه مى‏باشد. این نام را پیامبر اکرم صلى اللَّه علیه و آله و سلم هنگام تولد به امر خداوند براى دخترش برگزید؛ لکن به تصریح امام صادق علیه‏السلام، فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام نه اسم مخصوص، در پیشگاه خداوند متعال دارد، لذا یکى از کنیه‏هاى آن حضرت «اُمّ‏الأسماء» است؛ یعنى بانویى که اسامى فراوان دارد. و این مطلب، دلالت بر عظمت روحى صدیقه کبرى علیهاالسلام مى‏کند، زیرا حضرت فاطمه علیهاالسلام زن نمونه بودند. زن نمونه؛ یعنى انسانى کامل که براى بشریت الگو و سرمشق مى‏باشد، لذا همه‏ى صفات عالى انسانى در صدیقه‏ى طاهره علیهاالسلام جمع بود و ایشان در برابر هر صفت نیک، داراى لقبى خاص هستند. این نه نام که از شهرت والایى برخوردار است در فصل اول مورد بررسى و تبیین قرار مى‏گیرد.

  1 ـ بحارالانوار، ج 43، ص 10، ر 1 از امالى صدوق و علل‏الشرایع.


  
  

«زنان مؤمنه با چــــادر خود را می پوشانند»

 


و قـال
النبی(صلی الله
علیه وآله وسلم)
لفاطمة
(صلواة الله علیها): ای شیء خیر
للمرأة؟ قالت: ان لاتری رجلا و لایراها رجل.


پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) روزی از حضرت فاطمه
زهراء
(علیهاالسلام) پرسیدند: خیر زن در چیست؟
حضرت فاطمه زهراء
(علیهاالسلام) عرضه
داشتند: آنست که مرد نامحرمی
را نبیند و مرد نامحرمی
هم، او را نبیند. (6)

 


(6)
مناقب ابن شهر آشوب، ج3، ص341.   ادامه مطلب...

  
  

«زنان مؤمنه با چــــادر خود را می پوشانند»


 

خداوند متعال در قرآن کریم، سوره مبارکه الأحزاب، آیه 59 می فرماید:



یا أیُّهَا النَّبیُّ قُل لِأزواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ المُؤمِنینَ یُدنینَ
عَلَیهِنَّ مِن جَلابیبِهِنَّ ذلِکَ أدنی أن یُعرَفنَ فَلا
یُؤذَینَ وَ کانَ اللهُ غَفُوراً رَحیماً

ای پیامبر عزیز! به زنان و دخترانت
و زنان مؤمن بگو، چادرهایشان را بپوشند،
که این نوع پوشش، در معرفی آنها(به عفت و حیا
و تقوی مؤثرتر) نزدیکتر است، و در نتیجه از آزار مزاحمان
هـوسران در امـان می مـانند و خـداوند آمـرزنده مـهربان اسـت.
(1)

 

(1) سوره الأحزاب، آیه59  ادامه مطلب...

  
  

سلام . از همه عزیزانی که در کنکور کارشناسی ارشد 87 شرکت نموده اند خواستارم تا رتبه و ریز درصدهای خود را جهت اطلاع سایر دوستان در قسمت نظرات قرار دهند. با تشکر


  
  
 دختر خوب یواشکی دست تو جیب باباش نمیکنه یه دختر خوب به خاطر اینکه بهش گفتن بی ادب گریه نمی کنه یه دختر خوب جو نمیگیرتش و زود خودشو مثل بنگاهها به نمایش نمیزاره یه دختر خوب دستمال دماغ باباشو برنمی داره بندازه رو سرش مثل روسری یه دختر خوب بیشتر ار 10 دقیقه توی حموم نمیمونه یه دختر خوب هیچوقت بدون گواهینامه رانندگی نمیکنه که بعدش که گرفتنش اشک تمساح بریزه یه دختر خوب شلوار برمودا نمیپوشه که وقتی رفت تو خیابون ملت زوم کنن رو پاهاش!!!
  
  

غضنفر تو یه عملیات تروریستی خودشو با کایت میزنه به کاخ سفید
امار می گیرن میبینن 100نفر کشته شدن. نود و نه نفر از خنده یه نفرم خود غضنفر 


مردها بر اثر کمبود عاطفه ازدواج می کنند، بر اثر کمبود حوصله طلاق می دهند و بر اثر کمبود حافظه دوباره ازدواج می کنندا


  
  

گرفتن لیست خلافی ماشین با استفاده از سرویس رایگان اعلام خلافی با SMS

از طریق یک ارسال SMS ساده میتوانید مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات جریمه شدن پلاک خودرویی که مد نظرتان هست را دریافت کنید.
بدین منظور »» ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت ، یک کد 17 رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع میشود.اکنون شما میبایست این کد را به شماره 30005151 از طریق SMS ارسال کنید.
پس از چند لحظه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای
 شما ارسال میشود.


  
  
اینک من رسول خود را خواهم فرستاد و او طریق را پیش روی من مهیا خواهد کرد {برای پادشاهی خدا که در عهد منجی  مهدی عج الله }  ( و خداوندی که شما طالب او می باشید)ناگهان به هیکل خود خواهد آمد  یعنی آن رسول عهدی که شما از او مسرورید هان او می آید

 

در این ایات ملاکی  رد پای تحریف مشاهده می شود(داخل پرانتز تحریف است )  زیرا  در وشط کلام  تطبیق برخدا نموده در حالی که از اول و اخر جمله معلوم است که رسول خداست نه خدا

اینک من رسول خود را خواهم فرستاد  رسول عهدی که شما از او مسرورید هان او می آید

 

همه می دانیم که رسول اسلام صلی الله علیه و اله   رسول عهدی است که خداوند به ابراهیم وعده داد که در مقابل ذبیحشدن اسماعیل  همه امت ها به دین او در اینده بیایند.

 

 

از ادامه مطلب...

  
  
آیا حجاب فقط چادر است؟

خیر!حجاب منحصر در چادر و حتى مانتو نیست، بلکه هر لباسى که غیر از صورت و کفین (دست‏ها تا مچ) را بپوشاند و موجب تحریک و جلب توجه نامحرم نگردد کافى است ولى باید توجه داشت که همان طور که بقیه واجبات داراى مراتب مختلفى مى‏باشند حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوب‏تر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‏گردد.

در این جا چند نکته وجود دارد که براى روشن شدن آنها باید دید اساساً فلسفه حجاب چیست؟ حجاب دو فلسفه اساسى دارد که با یکدیگر ارتباط کامل دارند: 1) مصونیت زن در برابر طمع‏ورزى‏هاى هوس‏بازان.

2) پیشگیرى از تحریکات شهوانى خارج از ضوابط و هنجارهاى الهى و تأمین سلامت و بهداشت معنوى جامعه.

حجاب با چنین نقش و کارکرد مهم و اساسى پیامى قاطع و کوبنده با خود دارد، و آن این است که در برابر همه مردان اجنبى نوعى هشدار و اعلام «دور باش» مى‏دهد.

 اکنون باید دید چه عواملى در رساندن این پیام و اثرگذارى آن مؤثر است:

ادامه مطلب...

  
  
 
 


مکه
مکه مقدس‌ترین شهر اسلامی است. کعبه و مسجد الحرام در این شهر قرار دارد و زادگاه حضرت محمد

 

 

صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت علی علیه السلام و بسیاری از بزرگان صدر اسلام و نیز محل بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بوده است.
این شهر معروف و قدیمی در حجاز در کشور عربستان سعودی و نزدیک دریای سرخ (بحر احمر) قرار دارد و به وسیله بندر جده به دریا مرتبط است. مکه، با بیش از 400هزار جمعیت، بزرگترین شهر عربستان سعودی به شمار می‌آید.
ادامه مطلب...

  
  
   1   2      >